Tällainen ilmoitusluontoinen asia, että mikäli elämässäni ei tapahdu mitään kummallista, emännöin taas SLY:tä 1.2.09 - 30.4.09 

Olen jonkin verran kiinnittänyt huomiota nyt viimeisiin kahteen rinkiin (kolmosessa olin itsekkin mukana), sekä pian starttaavan viitosringin ennakkotunnelmiin. Ensimmäinen, mihin olen kiinnittänyt huomiota, on nuo ringin säännöt, jotka ovat muuttuneet osittain aika radikaalisti, enkä nyt tarkoita että se on millään lailla huono asia, sillä jokainen emo päättää itse itsevetämänsä ringin säännöistä.

Minun linjani SLY:ssä on ollut kuitenkin se, että rinki on mahdollisimman avoin kaikille, ainoa, johon olen joutunut puuttumaan, on nämä ulkomaan lähetykset, eli jos rinkiin haluaa osallistua joku ulkomailla asuva, hänen täytyy itse tarkistaa, että suomesta ko. maahan lähetys on kohtuuhintaista. Ihan näin yleisesti tiedotan, että en vaadi kamerapakkoa, kunhan tulee raportointi, missä ilmenee paketin sisältö, ja kiitokset.

Myös osallistujamäärä ja paikkajako on sellainen, jonka minä tiputan alkuunsa kyydistä, ainoa mihin OMAN JAKSAMISENI TAKIA otan kantaa, on se, että mulla on viikonloppuvapaat käytössä, eli viikonloppuisin en vastaa sähköposteihin, enkä raportoi lähetyksiä blogiin. Ennenhän olen rajoittanut osallistujamäärää, silloin olin vielä keskellä suruaikaa (noh, onhan nytkin, mutta paljon helpompana kerran kaiken kokeneena...) mutta kuutosringissä mulla on tarkoitus antaa kyllä kaikkien halukkaiden (paitsi jos joku on edellisissä kierroksissa aiheuttanut suuria ongelmia)  osallistua.

Ja huom! Millään lailla en väitä että nämä säännöt olisivat Katrilla tai Helmi.fi:llä olleet huonoja, jos emo kokee ringin kontrolloimisen helpommaksi omilla pelisäännöillään niin se on silloin hyvä se, en halua että yksikään ihanista emoilijoistamme kokee ringin liian rankaksi siksi että kontrolloisin sääntöjä, minulle avoimuus on vain helpompi tapa.

Sen sijaan hyvältä jutulta minusta on kuulostanut nämä pakettien teemat ja haaste valmistaa jotain jollain lähetyksen tuotteella. Kuitenkin haluan kuulla nykyisten ja tulevien rinkiläisten mielipiteen asiasta, varsinkin kun se nyt viitosringin aikana näkyy käytännössä.

Mutta, keskustelua taas pystyyn, tässä on parisen kuukautta hyvää aikaa pohtia ja käännellä asiaa, ennenkuin laitan ilmoittautumisen pystyyn tammikuussa.

****************

Edit: Tajusin juuri että SLY -idea on elänyt nyt noin reilun vuoden (ensimmäinen rinki taisi startata 1.10.07) ! Kuinkahan montaa ihmistä on vuoden aikana ilahdutettukkaan?? Hyvää mieltä se on jokatapauksessa vienyt jokapuolelle suomea, ja välillä ulkomaillekkin. Ennenkaikkea se on solminut ainakin minulle uusia "ystävyyssuhteita" (voiko ystäväksi kutsua ihmisiä, joita ei ole nähnyt?? Kyllä minusta ainakin tuntuu että olen saanut nimenomaan YSTÄVIÄ)

JOSSAIN VAIHEESSA PISTÄN TÄMÄN KUNNIAKSI KYLLÄ PIENEN ARVONNAN PYSTYYN, niin rakas tämä rinki on minulle ollut ja sen hyväntahtoisuuden vaaliminen yksi mieluisimpia hommia ikinä! Seuratkaa siis kaikki uudet ja vanhat sly:läiset tätä blogia. :)