...että pyysin Essiä heittämään minulle kirjaimen.

Essi heitti kirjaimen P ja siitä minun pitäisi siis tässä keksiä kymmenen P -kirjaimella alkavaa asiaa käsittääkseni itsestäni. :)

Pihiys:

Olen hyvin pihi. Siis itseäni kohtaan. En vain osaa ostaa itselleni askartelutarvikkeiden ja ruuan lisäksi mitään. Ajatellaanpa kauppareissua, ja huomaan tarvitsevani kengät. Löydänkin mieluisat, mutta hintaa 40e. Ei mene kauan, kun olen saanut ylipuhuttua itseni, jos jätän kengät ostamatta ja tuhlaan vain 10-20 euroa askartelutarvikkeisiin, säästän jopa 30 euroa ja saan tekemistä monelle päivälle. Että näin.

Pitkäpinnaisuus:

Kaikki sen tietää, aina en jaksa edes hermostua. Pinnani on harvinaisen pitkä, mikä on välillä hyvin huono asia, koska joskus annan ihmisten kohdella minua huonosti vuositolkulla ennenkuin menetän hermoni.

Pannari:

Olen löytänyt SEN pannarin ohjeen. Sen, joka miellyttää kaikista eniten makuhermojani, ja jonka kanssa ei tarvita edes hilloa, kermavaahdosta puhumattakaan. Olen pannari-addikti.

Pinkki:

Viharakkaussuhde, siksi se on minulla nimenäkin, minulla on viharakkaussuhde itseenikin. Rakastan vaaleaa pinkkiä, sitä on keittiössäni, vaatteissani, meikeissäni, tyttäreni vaatteissa. Vihaan teinipinkkiä, eli sitä kamalaa, silmillelyövää (vielä pahempi kuin neon), joita cybergootit yleensä yhdistävät mustaan. Tulos on aina, poikkeuksetta, kamala. Minun silmilleni.

Poru:

Minä olen välillä oikea maanvaiva, sillä osaan järjestää valivaliporun todella pienistä asioista. Toisaalta, osaan ainakin tuoda ilmi, jos joku mättää.

Pieni:

Pieni on kaunista. Pieni tyttäreni on kaunis, pieni kissa on kaunis. Ehkä minäkin joskus olen Pieni.

Paino:

Varmasti koko elämän kestävä projekti, paino. Ei riitä että pudottaa, se pitää onnistua myös pitämään. Ikuisuuskysymyksiä.

Pullasuti:

Tärkein tavara keittiössäni juuri nyt, sillä hoituu leikiten kaiken nestemäisen levittäminen.

Pirullisuus:

Tässä monet ystäväni ovat väärässä: Osaan minäkin piruilla. En vain tee sitä mielelläni, miksi aiheuttaa eripuraa maailmaan? Piruilen äärimmäisissä olosuhteissa, tai jos minulle leikillään piruillaan niin silloin piruilen takaisin, koska se on molempien osapuolten taholta läppää.

Panostus:

Kun OIKEASTI päätän tehdä jotain, teen sen myös. Panostan ihan täysillä, aikaa ja rahaa, jos olen päättänyt tehdä jotain. Onnistuneisiin panostuksiin voidaan lukea askarteluharrastukseni, painonpudotukseni, äitiyteni ja elämäni mieheni rinnalla... ja näihin en ole panostanut ja siksi ne ovat vielä puolitiessä: Espanjan kielen oppiminen (joo, haaveitako vain?), tupakanpolton lopetus, vaatekaapin uusiminen.

Huikatkaa jos tahdotte kirjaimen. :)