Voitteko uskoa että ensi jouluun on aikaa enää n. 2kk????!!!

Mulla vain ei ole kovin mukava joulu tiedossa. :/

Kokoonnumme miehen sisarusten ja heidän perheidensä kanssa saman katon alle. Tässä ei sinänsä ole mitään ongelmaa, haluan itsekkin olla mukana, ensimmäinen joulu ilman anoppiani on varmasti haikea meille kaikille.

Mutta mutta, minä olen jättänyt aika monia tällaisia pienempiä tapahtumia väliin kohta viimeisen vuoden aikana. Taisin silloin kevään alussa joskus kertoakkin, että miehen pikkusisko hyökkäsi aika silmittömällä tavalla minua vastaan, haukkui ihan maahan (ei edes tunne minua, jako menee niin tuossa perheessä että ne, jotka ovat vaivautuneet tutustumaan, ovat kanssani hyvissä väleissä, ja kaikki jotka eivät ole edes kunnolla jutelleet, inhoavat) ja uhkaili kaikenmaailman jutuilla. Sanoi mm. että mieheni olisi erittäin hyvä ihminen ja maailman paras isä jos minua ei olisi.. Toivoipa hän myös ettei kummityttönsä olisi ikinä syntynyt...ei varmaan tarvitse sanoa että katkaisin kummisuhteen heti.

Minä olen edelleen vihainen, tai en niinkään vihainen, mutta välttelen tilanteita, joissa joudun kohtaamaan kyseisen ihmisen. Ainoat tapaukset, joissa olen tehnyt poikkeuksen, oli miehen isosiskon häät ja anopin hautajaiset. Jäi väliin anopin viiskymppiset, (ja muutkin synttärit) vierailut yms... jotenkin, hmm, mikäs se sana nyt on...no enivei, että sovittiin anopin kanssa että minä tulen kahville jahka tuo yksi sisaruksista muuttaa pois, odotimme sitä molemmat. Eipä ikinä tullut sitä päivää, anoppi kuoli ihan muutama päivä poismuuton jälkeen, ja minä olin silloin joensuussa.

Mutta niin, tuo joulu hirvittää, minä en millään tahtoisi itseäni siihen tilanteeseen, että mulkoillaan ja kun en uskalla edes sanoa mitään, se kääntyy oitisheti minua vastaan tuon ihmisen suussa... Muut miehen sisarukset ovat minulle joko kohtalaisen tai todella läheisiä, osa kuin omia sisaruksia. Ja olen tehnyt hirveän työn että olen päässyt tähän perheeseen näinkin hyvin sisälle, joskus minun ja miehen suhteen alussa olin syypää ihan kaikkeen, ja lähestulkoon kaikkien silmissä. Eikä kukaan koskaan vaivautunut selvittämään totuutta asioista, en nyt missään nimessä väitä että olisin täysin viaton ja täydellinen, mutta hitto kun ongelmia on tullut niin tässä perheessä on kyllä kaksi aikuista, kaikki ei aina ole minun vikaani!

Eli siis mikä pointti oli...ensi joulu pelottaa ihan älyttömästi.